Wikia

"Here. This spur that runs off the main line three miles out to Clayton Ravine. It's a long stretch of level track that will still exist in 1985. This is where we will push the De Lorean with the locomotive. Funny. This map calls Clayton Ravine, Shonash Ravine. That must be the old Indian name for it. It's perfect. A nice long run that goes clear across the bridge over the ravine - you know, over near that Hilldale housing development."
―Doc Brown wijzend naar de plattegrond van het spoornet in 1885
Endtrack

Het einde van het spoor.

Shonash Ravine, ook wel bekend als Clayton Ravine of Eastwood Ravine is een ravijn in het zuiden van Hill Valley. Carson Spur loopt rechtstreeks in het ravijn en loopt ook dood in het ravijn. Een spoorbrug is over het ravijn aangelegd in de zomer van 1887, die zich leidt naar naar de stad, vlakbij de toekomstige locatie van Hilldale.

Arrival5

De DeLorean steekt het ravijn over op de voltooide brug.

Doc Brown en Marty McFly hebben het ravijn uitgekozen voor het plan om Marty naar 1985 terug te sturen. In de verte hoorden ze het gegil van de nieuwe schoollerares, Clara Clayton wiens paarden op hol waren geslagen nadat ze een slang hadden gezien. Doc en Marty redden Clara voordat ze in het ravijn valt, hierdoor verandert de geschiedenis.

Nadat ze Clara naar haar huis hebben gebracht, herinnert Marty zich dat het ravijn is vernoemd naar een schoollerares die "honderd jaar geleden", dat jaar, in het ravijn was gevallen, voornamelijk omdat de leerlingen hopen dat hun leraren ook in het ravijn zouden moeten vallen. Door deze teleurstellende gebeurtenis, is het ravijn de enige nagedachtenis van dit voorval totdat Marty er in poogde om te tijdreizen op 7 september 1885. Men dacht dat hij met de trein in het ravijn was gevalen, waardoor het ravijn in 1985 bekend staat als het Eastwoord Ravine, genoemd naar "Clint Eastwood".

Eastwood ravine

Als "Eastwood Ravine" in 1985.

Verschenen inEdit